چهارمين جشنواره عكس ايران‌شناسي
مشاوره،اجراء و نظارت -----ISSR,SSQR,ISO9001,IATF16949
چهارمين جشنواره عكس ايران‌شناسي
تاریخ : دو شنبه 29 مهر 1392
نویسنده : RmZiRn

به گزارش باشگاه خبرنگاران، کشور ما ایران باسابقه‌ای نزدیک به بلندای تاریخ تمدن بشری در زمره كهن‌ترین تمدن‌های جهان به شمار می‌رود، از این جهت باید گفت این کشور پهناور از مهم‌ترین مناطق باستانی جهان است که همواره مورد توجه و اقبال محققان و باستان‌شناسان بوده است.
 
برخی کارشناسان گفته‌اند در این خطة دیرین، بیش از چهارصد هزار اثر تاریخی وجود دارد. این بدین معناست که برای مطالعه و تحقیق پیرامون هر یک از این آثار همچنین نگهداری و معرفی آنها توان علمی و مادی بسیاری نیاز است.
 
یکی از مقدم‌ترین کارها برای این مهم ارائه گزارش‌های تصویری از این آثار است، گزارش‌هایی که باید در دوره‌های زمانی مختلف تهیه شود تا از آخرین وضعیت این آثار آگاهی به دست آید.
 
این گزارش‌ها که تا حدی آنها را باید به مثابه داده‌های خام پژوهشگران به شمار آورد، علاوه بر کاربردهای هنری و ایران‌گردی به پژوهشگران ایران‌شناس و باستان‌شناس در هر گوشه جهان که باشند کمک می‌کند تا بتوانند به سهولت به مطالعه در زمینة موضوع آن عکس بپردازند و نتایج حقیقی و به روز شده‌ای نیز به دست آورند.
 
بر اين اساس، بنیاد ایران‌شناسی بر حسب اهداف عالیة خود، تهیة گزارش تصویری از آخرین وضعیت «آثار باستانی و تاریخی ایران» را دستور کار خود قرارداده و با دعوت از تمامی علاقه‌مندان و عکاسان کشور، «چهارمین جشنواره عکس ایران شناسی» را با همکاری شبکة مستند صدا و سیمای جمهوری اسلامی، با موضوع و عنوان «آثار تاریخی و فرهنگی ایران‌زمین»، برگزار می‌كند.
 
مهمترین اهداف این جشنواره، ایجاد زمینه مشارکت عامه مردم در ثبت تصویری سرزمین ایران؛ تأمین و تولید منابع تصویری تحقیقات ایران‌شناسی و نیازهای تصویری در زمینه‌های فرهنگ، جغرافیا، اقلیم، اماکن و آثار ایران؛ ارتباط با هنرمندان و سازمان‌های مربوط به عکاسی و به وجود آوردن زمینه‌های همکاری آنان با بنیاد ایران شناسی؛ هماهنگ کردن محتوای بانک جامع تصویری بنیاد ایران‌شناسی و مراکز دیگر و نيز انتشار نتایج حاصل به منظور اطلاع مراکز داخلی و بین‌المللی و چاپ آثار جشنواره اعلام شده است.
 
همچنين «چهارمین جشنواره عکس ایران‌شناسی»، با موضوع «آثار تاریخی و فرهنگی ایران‌زمین» به منظور تعمیم علاقه‌مندان به هنر عکاسی، در دو بخش حرفه‌ای و غیرحرفه‌ای برگزار خواهد شد. 
 
علاقه‌مندان به شرکت در هر بخش لازم است علاوه بر در نظرگرفتن و رعایت مقررات مندرج در برگة شرکت در جشنواره علاقه‌مندی خود را به يكي از موضوعات ذيل مشخص کنند:
 
1) جلوه‌های بدیع و نادر از آثار تاریخی؛
2) دیدگاه‌های آسیب‌شناسانه؛ و
3)جزئی‌نگری در آثار تاریخی و فرهنگی ایران زمین.
 
بر اين اساس، عکس‌ها می‌توانند نمایان‌گر تمام آثار تاریخی و فرهنگی ایران (شامل: محوطه‌ها و تپه‌های باستانی و یا تاریخی، اشیاء مکشوفه از این مناطق، آثار به جا مانده از بناهای باستانی و یا تاریخی، تزئین‌ها، نقش برجسته‌ها، ابزارها، پوشاک، زیورآلات، اسباب و وسایل کار و زندگی و ... ) در تمام ادوار باشند.
 
علاقه‌مندان به شركت در چهارمين دوره «جشنواره عكس ايران‌شناسي» جهت كسب اطلاعات بيشتر درخصوص مقررات جشنواره مي‌توانند به تارنماي رسمي جشنواره به آدرس www.photoiranology.ir مراجعه نمايند.
 
همچنين هيئت داوران و هيئت انتخاب آثار جشنواره متشکل از سه نفر صاحب نظر و آشنا با داوری در زمینة عکاسی و ایران‌شناسی خواهند بود و در اين خصوص و همچنين جوايز جشنواره از طريق اطلاعیه‌های بعدی و نيز تارنمای رسمی جشنواره اطلاع‌رساني خواهد شد.
 
در پايان خاطر نشان مي‌سازد، آخرین مهلت ارسال آثار به دبيرخانه «چهارمين جشنواره عكس ايران‌شناسي» اول دی‌ماه 1392 خواهد بود و اول بهمن‌ماه آغاز نمایشگاه اين دوره از جشنواره عكس ايران‌شناسي است. 
 
دبیرخانه «چهارمين جشنواره عكس ايران‌شناسي» در تهران، خیابان شیخ بهایی جنوبی، خیابان ایران شناسی، بنیاد ایران‌شناسی واقع است و شماره تماس دبيرخانه 88212009-021 مي‌باشد. 
 
انتهاي پيام/
 
مطالب مرتبط :


|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
مطالب مرتبط با این پست

آخرین مطالب

/
بسم الله الرحمن الرحیم، وَإِن يَكَادُ الَّذِينَ كَفَرُوا لَيُزْلِقُونَكَ بِأَبْصَارِهِمْ لَمَّا سَمِعُوا الذِّكْرَ وَيَقُولُونَ إِنَّهُ لَمَجْنُونٌ وَمَا هُوَ إِلَّا ذِكْرٌ لِّلْعَالَمِينَ ♥♥♥♥♥ اللّهـُمَّ صَـلِّ عَلے مُحَـمَّد ﷺ وَ آلِـ مُحَـمَّد ﷺ وَ عَجِّـلْ فـَرَجَـهُم ♥♥♥♥♥ به نام خدایی که ماهی کوچک قرمز را محتاج دریای بی کران آبی کرد... ♥♥♥♥♥ رَّبِّ أَدْخِلْنِي مُدْخَلَ صِدْقٍ وَأَخْرِجْنِي مُخْرَجَ صِدْقٍ وَاجْعَل لِّي مِن لَّدُنكَ سُلْطَانًا نَّصِيرًا (80/اسراء) پروردگارا ! مرا در هر کاری به درستی وارد کن و به درستی خارج ساز واز جانب خود برایم حجتی یاری بخش پدید آور ! ♥♥♥♥♥ اَللّهُمَّ كُنْ لِوَلِيِّكَ الْحُجَّةِ بْنِ الْحَسَنِ صَلَواتُكَ عَلَيْهِ وَ عَلى آبائِهِ في هذِهِ السّاعَةِ وَ في كُلِّ ساعَةٍ وَلِيّاً وَ حافِظاً وَ قائِداً و َناصِراً وَ دَليلاً وَ عَيْناً حَتّى تُسْكِنَهُ أَرْضَكَ طَوْعاً وَ تُمَتِّعَهُ فيها طَويلاً ♥♥♥♥♥ اللّهُ لاَ إِلَهَ إِلاَّ هُوَ الْحَیُّ الْقَیُّومُ لاَ تَأْخُذُهُ سِنَةٌ وَ لاَ نَوْمٌ لَّهُ مَا فِی السَّمَاوَاتِ وَمَا فِی الأَرْضِ مَن ذَا الَّذِی یَشْفَعُ عِنْدَهُ إِلاَّ بِإِذْنِهِ یَعْلَمُ مَا بَیْنَ أَیْدِیهِمْ وَمَا خَلْفَهُمْ وَ لاَ یُحِیطُونَ بِشَیْءٍ مِّنْ عِلْمِهِ إِلاَّ بِمَا شَاء وَسِعَ کُرْسِیُّهُ السَّمَاوَاتِ وَ الأَرْضَ وَ لاَ یَؤُودُهُ حِفْظُهُمَا وَ هُوَ الْعَلِیُّ الْعَظِیمُ *(۲۵۵)* لاَ إِکْرَاهَ فِی الدِّینِ قَد تَّبَیَّنَ الرُّشْدُ مِنَ الْغَیِّ فَمَنْ یَکْفُرْ بِالطَّاغُوتِ وَ یُؤْمِن بِاللّهِ فَقَدِ اسْتَمْسَکَ بِالْعُرْوَةِ الْوُثْقَیَ لاَ انفِصَامَ لَهَا وَاللّهُ سَمِیعٌ عَلِیمٌ *(۲۵۶)* اللّهُ وَلِیُّ الَّذِینَ آمَنُواْ یُخْرِجُهُم مِّنَ الظُّلُمَاتِ إِلَی النُّوُرِ وَالَّذِینَ کَفَرُواْ أَوْلِیَآؤُهُمُ الطَّاغُوتُ یُخْرِجُونَهُم مِّنَ النُّورِ إِلَی الظُّلُمَاتِ أُوْلَئِکَ أَصْحَابُ النَّارِ هُمْ فِیهَا خَالِدُونَ *(۲۵۷)*..... صدق الله العّلی العّظیم ♥♥♥♥♥ اللَّهُمَّ صَلِّ علی ، علی بْنِ موسي الرِّضَا مرتضي الامام التَّقِيَّ النَّقِيَّ وَ حُجَّتِكَ علی مِنْ فَوْقِ الارض وَ مَنْ تَحْتِ الثري الصِّدِّيقُ الشَّهِيدُ صلاه كَثِيرُهُ تامه زاكيه متواصله متواتره مترادفه كَأَفْضَلِ ماصليت عَلَيَّ أَحَدُ مِنْ اوليائک... پرودگارا، ‌ بر علي بن موسي الرضاي برگزيده ،‌ درود و رحمت فرست . آن پيشواي پارسا و منزه و حجت تو بر هر كه روي زمين و زير خاك است. بر آن صديق شهيد درود و رحمت فراوان فرست، ‌درودي كامل و بالنده و از پي هم و پياپي و پي در پي، ‌همچون برترين و درود و رحمتي كه بر هريك از اوليائت فرستادي. ♥♥♥♥♥ خیالت راحت ! من همان منم ؛ هنوز هم در این شب های بی خواب و بی خاطره، میان این کوچه های تاریک پرسه می زنم اما به هیچ ستاره ی دیگری سلام نخواهم کرد.. ♥♥♥♥♥ سکوتم را نکن باور..... من آن آرامش سنگین پیش از مرگ توفانم..... من آن خرمن ..... من آن انبار باروتم...... که با آواز یک کبریت آتش می شوم یکسر.... ♥♥♥♥♥ 09141050409